Vrijdag 8 april 2022

8 april 2022 - Buren, Nederland

We hebben uitgerekend dat we zo tegen kwart over tien uit Drachten moeten vertrekken om op tijd in Holwerd bij de parkeerplaats voor de camper te zijn. Wij hebben gekozen voor een afgesloten en bewaakte parkeerplaats. Nu gaan wij bepakt en bezakt op de fiets naar de veerboot. We hebben de wind stevig tegen en na 2,7 km fietsen zijn we bij de veerpont naar Ameland. De kinderen zitten aan een tafeltje op ons te wachten. De boot vertrekt met een kwartier vertraging naar Nes. De boot op de foto is een watertaxi.

220408 watertaxi

Daar staan fietsen voor Marianne en Wouter klaar en zo fietsen we met z’n vijven naar Buren, waar een luxe stacaravan gehuurd is tot maandagmorgen. Het ziet er erg goed en onderhouden uit, is practisch ingericht en ruim voldoende voor vijf personen.

220408 konijn

Er loop een konijn rond de stacaravan. Na het boodschappen doen, rijden we naar het strand.

220408 strand Ameland I 220408 strand Ameland II 220408 strandtent

Het waait daar vreselijk, maar dan heb je bij het terugwandelen wel de wind in de rug. ’s-Avonds fietsen we naar Nes om daar te eten. “Nes Café” is een heel gezellig eetcafé. Het eten smaakt voortreffelijk en het is al kwart voor tien, voordat we terugfietsen naar de stacaravan.