Woensdag 12 mei 20

12 mei 2021 - Westervoort, Nederland

Aangezien er voor wat later op de dag toch nog een bui voorspeld wordt, gaan we al vroeg de fietstocht van gisteren maken.

210512 Teunismolen

Nog voor dat we De Heurne uit zijn, komen we langs de Teunismolen. Slinger de slang door het mooie achterhoekse landschap komen we in Varsseveld. Een leuk plaatsje met een bijzondere kerk, de St. Laurentius. In de 12e eeuw werd hier al een stenen kerk gebouwd.

210512 Laurentiuskerk I 210512 Laurentiuskerk II 210512 Laurentiuskerk III

Die is echter in de 17e eeuw geheel afgebrand. Van de brokstukken heeft men een nieuw kerk gebouwd. Vandaar dat je zowel oude- als nieuwere stenen tegenkomt. We worden met onze route helemaal door Varsseveld heengeleid en zien het op zijn mooist van alle kanten. We rijden verder langs het Noordelijke Slingepad en komen zo in Halle. Daarna gaat het zuidwaarts naar Westendorp.

210512 stoomtrein

Op onze fietstochten van de laatste dagen komen we regelmatig deze bordjes tegen. Het herinnert aan het stoomtreintje dat van 1904 t/m 1943 van Varsseveld naar Dinxperlo reed. De wegen die nu volgen, hebben we zondag de andere kant op gereden. Je krijgt dan toch een heel ander beeld. We rijden langs Sinderen om zo bij de camperplaats uit te komen. Bij elkaar hebben we vandaag toch weer mooi 38 km. gefietst. De weersvoorspellingen voor de komende dagen (eigenlijk een hele week) zien er niet florissant uit. We besluiten om naar huis te gaan. We gaan beslist nog wel een keer terug als de musea weer open zijn en ook moeten we Duitsland weer in kunnen, want van hieruit is dat leuk te doen. We gaan dan zeker weer op Camperlocatie “De Haar” bij De Heurne staan, dit is een fijne uitvalplaats.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl