Woensdag 27 september 2023

27 september 2023 - Montpellier, Frankrijk

We gaan eerst een nieuwe muis voor de computer kopen. De oude is stuk en Paul kan gewoon niet werken zonder muis. Met googelen hebben we een zaak even buiten Montpellier gevonden. Met wat zoeken op een bedrijventerrein wordt de zaak gevonden. Na een kop koffie voeren we de coördinaten van een CP in Mende in. Dit ligt zo’n 180 km noorderlijker in Frankrijk.

230927 Zavatta

Als we bij Castries Montpellier verlaten, zien we daar één van de circussen van Zavatta staan. Deze keer zijn alle wagens in het geel uitgevoerd. We rijden dwars door o.a. Parc National des Cevennes.

230927 Château Sommières

Hier ligt ook het plaatje Sommières met het gelijknamige château dat hoog boven de stad uitsteekt. De weg is een aaneenschakeling van cols, de één nog hoger dan de ander. De hoogste ligt op 1046 mtr: de Col Montmirat. Bijna in Mende laat de navigatie ons weer rare dingen te doen, maar het moeten volgen van een geitenpad de berg op is ons te gortig. We rijden daarom maar weer een stuk terug. Op de parkeerplaats, waar achteraan ook campers mogen staan, is gelukkig nog plek als wij zo tegen 16:45 uur aankomen. Vlak erna zijn ook de laatste twee plekken bezet.