Zaterdag 25 maart 2023

25 maart 2023 - Koudekerke, Nederland

Zo naar de weersverwachting kijkend, hoeven we pas tegen twaalf uur iets te gaan ondernemen. Na een laat ontbijt en een kopje koffie stappen we op de fiets. We rijden door Middelburg. Het stuk waar we twee jaar geleden niet konden rijden door wegwerkzaamheden is nu helemaal bereidbaar. Na Middelburg komen we door Ritthem een heel klein dorpje met 545 inwoners (telling 2021)

230325 kerk I 230325 kerk II

Hier valt meteen de kerk op met in het bijzonder een toren met een twist. Zo scheef als hij beneden is, zo bijna kaarsrecht loopt de toren verder recht naar boven. Ook bijzonder is het torentje dat er aan vastgebouwd is, waarschijnlijk huisvest deze de trap naar boven. We volgen trouw de knooppunten-bordjes die ons langs een stuk natuur weer terugbrengt naar Ritthem. Alleen een cafetaria o.i.d vinden we in Ritthem niet. We wijken daarom af van onze route en rijden naar het centrum van Vlissingen. Op een klein markje willen we een broodje vis halen. Maar helaas zijn er alleen groente, vlees, bloemen en delicatessen te krijgen. Iets verderop begint de Boulevard van Vlissingen. Dat valt tegen, geen viskraam te bekennen. Bijna aan het eind van de Boulevard vinden we wel een cafetaria waar we een broodje kroket eten. We rijden nu via Dishoek terug naar Koudekerke, waar we de nodige boodschappen gaan halen. De Jumbo die eerst in een klein zaakje in het centrum met maar een paar parkeerplaatsen zat, is intussen verplaatst naar de rand van het dorp. Het is een grote en mooie zaak geworden en bovendien nu voorzien van een grote parkeerplaats. Op een paar spetters na, hebben we het droog gehouden maar er stond wel een heel sterke wind. De kilometertellers van onze fietsen staan nu ruim 31 km verder dan vanmorgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade