Dinsdag 13 september 2022

13 september 2022 - Panneçot, Frankrijk

Volgens het weerbericht moeten we ’s middags pas gaan fietsen. Dat doen we dan ook maar. We rijden de andere kant dan gisteren, richting Cercy-la-Tour.

220913 Isenay château

Bij Isenay zien we een kasteel tussen de bomen staan. Na 15 km bereiken we Cercy-la-Tour. Het begint wat dreigender te worden. Daarom besluiten we niet verder te rijden. We zoeken op internet nog de supermarkt op, het wordt weer een BI1, wel wat de berg op en net buiten het dorp. We rijden terug naar de haven van Cercy en zien voor ons uit, boven Cercy uitstekend, een groot beeld Notre Dame de Nivernais.

220913 Notre Dame de Nivernais 220913 leuk beschilderd

Iets verderop staat een leuk beschilderd elektriciteitshuisje.

220913 paddenstoelen 220913 Écluse de moulin d'Isenay

Bij de derde sluis zien we paddenstoelen met een doorsnede van zeker tien cm. De vierde sluis genaamd “Écluse du moulin d’Isenay” is voorzien van heel veel soorten bloemen. Kort hierna ligt er een dode muskusrat op het fietspad.

220913 dooie muskusrat 220913 Écluse de Sosay 220913 havik

De vijfde sluis heeft de bloemen aangepast aan de kleur van de luiken. Op een elektriciteitsdraad achter de sluis zien wij volgens ons een havik. Na 32 km en vijf sluizen zijn we terug bij de camper. De zon schijnt nog, maar het blijft benauwd en inderdaad begint het na zeven uur te regenen en het houdt voorlopig niet op.