Dinsdag 28 juni 2022

28 juni 2022 - Enschede, Nederland

Na een paar dagen thuis voor theaterbezoek, camperreparatie, tuin en was en op de valreep nog een bezoek van de man van Delta voor de glasvezelaansluiting, kunnen we terug naar het Twentse land. We hebben gisteren via de mail een plekje op de CP van Lonneker, een plaatsje behorend bij Enschede, kunnen reserveren. Het is een kleinschalige camperplaats voor maar eigenlijk 6 campers. Wij staan eigenlijk al op een soort reserveplaats met het mooiste uitzicht over de es.

220628 blonde d'Aquitaine

Er lopen een stel Blonde d’Aquitaines rond. Na de rozijnenbol als lunch gaan we fietsen. We rijden door natuurgebieden met wat meertjes en zo komen we bij bij het Kennispark van de Universiteit Twente. Het is een heel groot terrein.

220628 kennispark universiteit

Bijzonder grappig is deze “verdronken” toren (Torentje van Drienerlo). Het is een ontwerp van Wim T. Schippers (stem van Ernie in Sesamstraat). Even later rijden we tegen de Grolsch-Veste aan, het stadion van FC Twente.

220628 Glolsch Veste 220628 Sander Boschker

Er hangen aardig wat foto’s van (ex)voetballers van FC Twente. Op een grote foto prijkt Sander Boschker (de keeper van FC Twente in de tijd dat Sander Westerveld keeper was bij Vitesse). Door een omleiding moeten we over de Weerselose weg rijden en zien we op het vliegveld Twente vier geparkeerde Alitalia vliegtuigen staan. Via het uitbreidingsplan

220628 Alitalia 220628 knoop in boom

Het Vaneker rijden we weer naar de camperplaats terug. Vlak bij de camperplaats staan 2 boompjes in de knoop. Op de CP komt Harald de beheerder een praatje maken en later ook nog Ellen, zijn vrouw. Zij maken zich er geen van twee met een Jantje van Leiden van af. ’s Avonds hebben we een mooie zonsondergang.

220628 avondrood

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lilian:
    29 juni 2022
    leuk dat jullie weer en route zijn.
    we genieten op afstand weer met jullie mee