Dinsdag 6 juni 2023

6 juni 2023 - Tournus, Frankrijk

Ook vandaag wordt het warm. Kwart voor elf zitten we op de fiets om langs de Saône in noordelijke richting te rijden. In ons routeboekje staat, dat de weg gedeeltelijk onverhard is en zelfs op het laatste stuk een soort graspaadje. Niets is minder waar. Ze hebben de laatste jaren hard gewerkt en tot Marnay, ons eindpunt is alles perfect verhard. We rijden achter onze camping langs en zien na een paar kilometer de Barrage van Ormes.

230606 barrage d'Ormes

Ernaast is een sluis voor de boten.

230606 langs Saône

Iets verderop zien we aan de overkant het kasteel van Noiry. We rijden een paar vee-roosters over en we zien zowaar koeien langs ons pad.

230606 koeien

Als ze ons zien, schuiven ze een stukje het gras op. We rijden verder tot Marnay. Dit is echt niet meer dat een gat, met wel een aardige kerk. Een cafétje o.i.d. is er niet te vinden. Langs het dorpje stroomt de Grosne. Dit riviertje zijn we al vaker tegengekomen.

230606 ooievaars

Naast het riviertje staan een paar dode bomen en daarop bevinden zich ooievaarsnesten met jonkies, een leuk gezicht. We rijden weer naar de Saône terug en eten daar de meegenomen koek op en drinken wat van wat we meegenomen hebben. Een hongergevoel heb je dan niet meer. Onderweg rusten we nog een keer uit en zijn dan kwart over twee weer terug bij onze camper. Vandaag reden we 39 km met de fiets.