Donderdag 1 april 2021

1 april 2021 - Borger, Nederland

Het is vandaag een stuk kouder, ook omdat er een straffere wind staat. Na de lunch gaan we toch fietsen, we laten ons niet kennen. We fietsen recht tegen de wind in naar het noorden. We zien een wegwijzer naar een hunebed en daar we weten dat bij Borger het grootste hunebed staat, rijden we erheen. Dit hunebed is echter gelegen in een tuin die voor bezoekers gesloten is en het hunebed is in de verste verte ook niet te zien. Onverrichter zake fietsen we terug naar de route. Met de wind pal tegen fietsen we naar Gasselte.

210401 Wemeltje Kruit

Hier staat een beeld van Wemeltje Kruit. Dit was een koopvrouw die in een woonwagen woonde en haar waar op de fiets aan de man bracht. We rijden langs één van de camperplaatsen, waar we niet terecht konden.

210401 geegd land

Bij Bronnegerveen zien we één van de vele geëgde velden. Met een omweg rijden we terug naar Drouwen waar we langs de kant van het fietspad deze twee mammoets tegenkomen.

210401 mammoets

De Aldi wordt aangedaan voor de boodschappen en na het tochtje van een kleine 25 km, zijn we terug bij de camper.

1. Henk Visser:
    4 april 2021