Donderdag 15 september 2022

15 september 2022 - Cercy-la-Tour, Frankrijk

In de hoop nog wat te kunnen fietsen vanuit Cercy-la-Tour, vertrekken we naar de camping Municipal aldaar. Aanvankelijk komt de regen nog met bakken de lucht uit. Tegen drie uur breekt de zon door en pakken wij snel de fiets. De camping ligt vlak bij het kanaal, zodat we snel op onze route zijn.

220915 jagers maken zich sterk 220915 noodopvang dieren

Langs het kanaal komen we een bord tegen waarop vermeld staat dat jagers de handen ineen hebben geslagen voor het redden van dieren die in het kanaal terecht zijn gekomen en er door de hoge oevers (althans voor de dieren) niet meer uit kunnen komen. De oplossing hiervoor zijn aangelegde opgangen, we komen er verschillende tegen. Na 10 km komen we bij het dorp Champvert.

220915 kerk Champvert

Er staat en kerk met een mooie toren. Zo op het eerste gezicht lijkt hij scheef. Na Champvert rijden we nog 6 km verder over de gewone weg. Dit is het eerste stuk van traject 5 van ons routeboek. Op het punt waar de weg met een 10%’s helling naar beneden gaat, vinden wij het genoeg en keren we om. Na ongeveer 3 km blijft het niet meer droog. We trekken gauw de poncho’s aan. Het is maar een staartje van de bui en na een kilometer zijn we onder de bui uit gereden.De poncho’s gaan gauw weer uit, zonder rijd toch een stuk lekkerder. In Cercy rijden we door tot de supermarkt. Bij elkaar rijden we vandaag 39 km en op het 10 km lange stuk van het kanaal zitten maar drie sluizen.

1. Jantien:
    16 september 2022
    Ik geniet van jullie verhalen. Een mooie fietsreis.