Donderdag 18 mei 2023

18 mei 2023 - Pont-à-Mousson, Frankrijk

Na een rustige nacht kunnen we na het ontbijt verder rijden naar onze volgende bestemming Pont-à-Mousson (is al Frankrijk). Luxemburg, waar we altijd goedkoop diesel konden tanken, was zelfs een cent duurder dan de Makro in Duiven, maar nog wel  € 0,25 – 0,30 goedkoper dan in Frankrijk. Omdat het Hemelvaart is, blijven de files beperkt tot stukjes langzaam rijden, maar we blijven rijden.

230518 brug

Ten zuiden van de stad Luxemburg rijden we onder een enorme brug door, die we vorig najaar nog aan de kant gebouwd zagen worden. Het gaat zo snel dat we er bijna geen foto van kunnen maken. We drinken onderweg nog twee keer koffie en zijn dan iets over één op de CP van Pont-à-Mousson. De op één na laatste plaats is voor ons. Goed dat we behoorlijk vroeg op pad zijn gegaan.

230518 zwaan

Tegen de avond komen de zwanen bij ons voor bivakkeren. De stroomvoorziening staat meer dan 30 meter van de camper vandaan, zodat wij het deze keer van de 2 zonnepanelen moeten hebben. Maar met behoorlijk wat zon en weinig bewolking gaat dat prima.

230518 PaM by night II 230518 PaM by night I

Als het goed donker wordt, kunnen we de lichtjes van de overkant in het water zien schijnen.