Donderdag 2 september

2 september 2021 - Noord-Sleen, Nederland

Paul is al vroeg bij de monteur voor de kraan in de camper. De kraan blijkt verkalkt te zijn en er wordt een nieuwe kraan besteld. Daarna gaat Ellen voor haar laatste sessie naar de tandarts. Om twaalf uur kunnen we met de camper vertrekken. We lunchen weer op de parkeerplaats van Heerde. Toch makkelijk zo’n parkeerplaats op de juiste stek en de juiste tijd. We rijden verder naar Noord Sleen, waar we al een keer eerder hebben gestaan. Direct na aankomst nemen we de fiets voor een wat kleiner rondje. Vlak voor Diphoorn zien we deze mini paardjes.

210902 mini paardjes

Ze zijn nog geen meter hoog. In Sleen komen we langs het voormalig gemeentehuis.

210902 voorm. gem.huis Sleen 210902 wapen Sleen

Het is gebouwd in 1938 en is getooid met het wapenschild van Sleen. Wij rijden verder via Benneveld en Zweeloo om dan weer terug te komen op de camperplaats “De Kalverweide” De 19,5 km van vandaag is weer een leuk beginnetje van onze vakantie.