Donderdag 24 maart 2022

24 maart 2022 - Geesteren, Nederland

Op de camperplaats staat deze wegwijzer in alle glorie te pronken in de zon.

220324 CP tafereeltje

Wij gaan weer fietsen. Voor het beginpunt moeten we naar Tubbergen. Uit Ellens Gepea-verleden kennen wij daar de zaak “La Cuisine”. Ellen gaat er even naar binnen en blijft onmundig lang weg. Dan wordt ook Paul naar binnen geroepen voor een kop koffie. Het is er heel gezellig. Het is intussen lunchtijd en op donderdag kun je wel bij Cube een broodje halen. Daarna gaan we naar het beginpunt van de ANWB-route nr. 25 “de “Herinckhaveroute. Het blijkt dat deze route opgeheven is. We gaan zo goed en kwaad als het gaat, de route rijden aan de hand van fietsknooppunten. Maar gelukkig gaat het goed en komen we midden op de Fleringer Es bij de 700 jaar oude Kroezeboom.

220324 kroezeboom

IJzeren stangen houden de stam bijeen, maar de boom is nog springlevend. Hier werden in de 80-jarige oorlog geheime katholieke erediensten gehouden. Vandaar ook het Mariakapelletje. Daarna komen we langs huize “Herinckhave”.

220324 Havezate Herinckhave I 220324 Havezate Herinckhave II

Daarbij behoort ook nog een watermolen die onlangs gerestaureerd is.

220324 molen van Frielink 220324 Rikmansbrug

We passeren de molen van Frielink. We steken het kanaal  van Almelo naar Nordhorn over bij de Rikmansbrug. Via Albergen en Harbrinkhoek rijden we naar Geesteren om van een lekker softijsje te genieten. We doen meteen boodschappen voor het avondeten en zijn dan, met in totaal 33 km gefietst te hebben, terug bij de camperplaats.

1. Jantien:
    26 maart 2022
    La cuisine in Tubbergen is zo'n leuke winkel en de kroezeboom met zijn geschiedenis. Mooie fietstocht