Donderdag 31 augustus 2023

31 augustus 2023 - Saint-Georges-de-Mons, Frankrijk

We zijn klaar met de stadswandelingen in Riom en we gaan daarom verder naar de camping van St.-Georges-de-Mons. We doen eerst boodschappen in een knots van een Leclerc in een voorstadje van Riom. Maar ook hier weigert de VPAY kaart van de ING. We volgen weer een route uit onze Michelingids met mooie routes in Frankrijk voor de camper. De kastelen die we onderweg zien, liggen zo ver de bergen in, dat ze niet van de weg af te fotograferen zijn en bovendien willen wij steile en smalle bergweggetjes vermijden De route die wij nu volgen, een overigens prachtige route, is al steil genoeg en gaat in zijn geheel in de 2e versnelling omhoog.

230831 St. Hippolyte

Het dorpje St. Hippolyte ligt leuk in de bergen en laat zich fijn fotograferen. Het is alles niet zo ver rijden, zodat we vroeg in de middag op de gemeente camping van St.-Georges-de Mons aankomen. Het kantoortje is ombezet, maar we mogen alvast een plekje uitzoeken. Het is een super eenvoudige kleine camping met een sanitairgebouwtje uit het jaar kruik, maar wel schoon en alles functioneert. Tegen vijf uur is het meisje van de receptie er en kan er afgerekend worden tegen een zeer billijk prijsje.