Vrijdag 1 september 2023

1 september 2023 - Royat, Frankrijk

Vandaag wordt niet zo’n lange reisdag. We willen Royat bereiken om het weekend door te brengen. We rijden via de D19 door de bergen en stoppen regelmatig om bij uitkijkpunten het dal te bewonderen.

230901 panorama 230901 Ancize 230901 meertje

Je kunt zien dat de weg uit de rotsen is gehouwen. In het dal stroomt de Ancize, die uitmondt in een meertje.

230901 lekker vissen

Iets verder bij het meertje zien we mensen vredig vissen. We stoppen nog een keer voor koffie met daarna de lunch.

230901 strobalen

Op weg naar Royat zien we langs de weg een leuke voorstelling van stro.

230901 Puy de Dôme

Vlak voor we bij Royat zijn, zien we de Puy de Dôme. Dit doet ons denken aan de leuke dag die we op de Puy de Dôme doorgebracht hebben in het voorjaar van 2016. Na 60 km zijn we in Royat waar we bij een tijdschriftenwinkel onze buskaarten laten opladen om morgen naar Montferrand te gaan om een stadswandeling te maken. Het is nu nog drie km naar camping Huttopia, waar we een van de laatste onbesproken plaatsen kunnen innemen. Na de thee lopen we 850 meter de berg af om bij de bushalte te kijken hoe laat hij gaat en vooral waarheen. We zien hier meteen dat de bus op zondag niet rijdt en dat hadden we eigenlijk al wel voorzien, vandaar de geplande wandeling op zaterdag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lilian:
    17 september 2023
    wat n mooie foto's echt de moeite waard om daarvoor te stoppen