Maandag 10 mei 2021

10 mei 2021 - De Heurne, Nederland

We worden vrij laat wakker en het weerbericht vertoont voor één uur nog een bui. De bui van één uur komt wat later en het voorspelde buitje van vier uur komt een uurtje eerder. Zo tegen twee uur gaan we fietsen richting Dinxperlo met het idee, als het echt slechter wordt met het weer, dat we dan na de boodschappen in Dinxperlo rechtsomkeer kunnen maken. De grens met Duitsland loopt in Dinxperlo midden over de straat. Aan de ene kant staan Nederlandse auto’s en aan de andere kant staan áuto’s met een Duits kenteken. Dat het tweede buitje een uur eerder komt, is niet erg, want zo kunnen we nog bij de Jumbo schuilen. We zijn bij de Jumbo in Dinxperlo niet de enigen vanaf de camperplaats “De Haar”. Drie van de acht camperaars staan op dit moment bij de Jumbo. Na vijf minuten is het buitje over en verder kijkend, besluiten we toch de fietstocht te gaan maken omdat zelfs de zon een poging waagt om er door te komen. Zo kunnen we lekker fietsen evenwijdig met de grens van Duitsland.

210510 commieshekjes

Even buiten Dinxperlo vinden we een commiespoortje, dat eigenlijk 200 mtr. verderop richting Suderwieck stond. Dit poortje stond tussen de weilanden om de douane gelegenheid te geven achter smokkelaars aan te gaan. De boeren moesten deze douaniers altijd recht van overpad geven middels deze poortjes. De natuur wordt steeds groener, maar er komen steeds meer pluizen in de lucht. Vooral Ellen heeft daar erg last van. Bij Aalst gaan we via het industrieterrein weer terug richting de Heurne, ook nu weer langs wegen door de landerijen.

210510 ezelsveulentje  210510 ezels

Bij een stal zien we leuke ezeltjes met een dartel veulentje. Het beestje kan goed rennen. Langs de Teunismolen komen we gauw bij de straat waar de camperplaats is gelegen. We hebben vandaag 31,65 km met de fiets afgelegd.

1. Henk Visser:
    11 mei 2021
    Dag samen
    Dank voor jullie mooie en leuke verslaggeving
    Het ezeltje linkt het goed te doen.
    Ik hoop dat het weer beter wordt vooral wat warmte betreft
  2. Henk Visser:
    15 mei 2021
    Dat is ook wat een eenzaam ezeltje