Zondag 9 mei 2021

9 mei 2021 - De Heurne, Nederland

Als Ellen na het ontbijt een route in elkaar zet, ziet ze dat wij op een steenworp afstand langs Silvolde komen. Gelukkig hebben wij in onze database ook zoveel mogelijk telefoonnummers opgeslagen. Dit komt nu goed van pas. Onze oude buren zijn 21 jaar geleden naar Silvolde verhuisd. Zij zijn blij verrast, dat wij ze willen bezoeken. Wij beginnen onze fietstocht bij de camperplaats en rijden door weilanden. We zien onderweg een haas door het weiland rennen, een eekhoorntje tussen de bomen lopen en lezen bij Sinderen een informatiebord over de beken en behoud van hun natuurlijke verloop met aan de oevers knotelzen. Dit is vrij zeldzaam maar typisch voor de Achterhoek.

210509 dotterbloemen

Ook wordt vermeld dat het water in deze beken zo schoon is, dat er zelfs dotterbloemen kunnen bloeien. Wanneer we verder rijden, zien we een bankje in een natuurlijk prieeltje.

210509 Sinderen prieeltje 210509 pinksterbloemen

Dit prieeltje wordt gevormd door kleine boomstammetjes die beginnen uit te lopen. Hier staan ook veel pinksterbloemen. Vrij snel hierna kruisen we de Oude Dinxperloseweg, waarlangs we in Silvolde kunnen komen. Vlak na het gemeentebord van Silvolde komen we op onze bestemming aan. Het geplande uurtje wordt al gauw 2.5-3 uur, maar het is ook reuze gezellig en je hebt na 21 jaar natuurlijk veel bij te praten. Als we vertrekken, begint het wat te regenen en omdat het al zo laat is, besluiten we de route niet af te maken, maar de kortst mogelijke weg naar de camper terug te nemen.

1. Henk Visser:
    10 mei 2021
    Ga zo verder
    Henk Visser
  2. Henk Visser:
    10 mei 2021
    ziet er goed uit leuk om op bezoek te na zoveel jaar