Maandag 11 april 2022

11 april 2022 - Zuidlaren, Nederland

Met zijn allen maken we eerst de stacaravan schoon.Daarna zetten we onze bagage bij de receptie. Dan stappen we op de fiets om nog een keer richting Het Oerd te rijden. Het weer laat ons niet in de steek, zelfs de wind is wat geluwd.

220411 het Oerd

In een strandmeertje zitten een stel ganzen. We rijden door tot aan het uitkijkpunt. Hier op een bankje zitten is veel aangenamer dan van de week.

220411 Noordzee 220411 droogvallend Wad 220411 fotograaf Sander 220411 verhalende Sander

We maken een foto van de Noordzee, van het uitzicht op het droogvallend Wad en van Sander die een hertje fotografeert en hele verhalen houdt tegen degenen die op de bank zitten. We zien lepelaars vliegen, maar die zijn zo snel tegen de zon in niet te fotograferen.

220411 Sander op zijn best

Sander loopt nog naar beneden om bij het Wad ook nog een paar foto’s te schieten. We rijden op ons gemak naar de receptie terug (onderweg hebben we nog op een bank gezeten om te lunchen). Zo tegen half twee halen we onze bagage op en rijden we naar Nes.

220411 kerktoren Nes

Het is er nu stampvol met Duitsers, die overal zo maar oversteken. We drinken daar lekker in het zonnetje een kop koffie en rijden naar de veerboot. Daar blijkt dat deze een vertraging van twintig minuten heeft. Eenmaal op de boot doen we nog een spelletje (in de caravan bijna niet aan toegekomen) en de tijd vliegt. In Holwerd nemen we afscheid van elkaar. Wij fietsen naar de parkeerplaats waar de camper keurig achter een hek op ons staat te wachten. We rijden naar Midlaren waar we bijzonder hartelijk met een kop koffie ontvangen worden. Het is dan bijna acht uur voordat we warm kunnen eten.

1. Lilian:
    12 april 2022
    heerlijk weekend gehad zo te lezen en het weer werkte uiteindelijk ook nog mee.
    Altijd fijn zo aan de zee
  2. Jantien:
    12 april 2022
    Gezellig zo'n weekend met z'n allen.
  3. Henk Visser:
    24 april 2022
    Ik ben benieuwd wat er te lezen komt, al vast bedankt en veel
    plezier goede reis en kom gezond weer terug.