Dinsdag 12 april 2022

12 april 2022 - Midlaren, Nederland

We gaan vandaag verder op hunebeddenjacht. Aan het eind van het fietspad langs de camping vinden we al twee hunebedden, D3 en D4.

220412 hunebed D3 D3 220412 camper in de verte

Vanaf de hunebedden kunnen we zelfs onze camper zien. We rijden verder naar Noordlaren (prov. Groningen) waar we het enige Groningse hunebed vinden, dat nog op zijn plaats staat.

220412 hunebed G1 G1

Het andere Groningse hunebed is opgenomen in een museum in Delfzijl. Vanuit Noordlaren rijden we naar Zuidlaren waar we bij een viskraam voor de lunch een broodje paling kopen. We rijden dan door naar Tynaarlo voor hunebed D6. Vlak daarvoor komen we langs de NS loc 291.

220412 locomotief type Sik

Dit is een locomotief van het bekende type Sik. Door de bossen heen rijden we naar Anloo naar hunebed D8. Hunebed D7, dat ook hier in de omgeving moet zijn, kunnen wij niet vinden, omdat het midden in het bos ligt en Google maps ons weer eens alle kanten uitstuurt.

220412 koeien op de weg-pad

Het fietspad is bezet door een aantal koeien met kalfjes. We doen kalm aan bij het passeren. We rijden via Zuidlaren, waar we boodschappen doen, terug naar Midlaren. Vandaag was goed voor 30 km.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk Visser:
    24 april 2022
    Dag Ellen en Paul
    Waarschijnlijk heb ik al eerder iets naar jullie gemaild ik zie wel
    een reactie. Jullie gaan binnen kort op een langdurige reis. Ik
    zie wel wat er te lezen valt. Heel veel plezier, blijf gezond en voorzichtig
    groet Henk Visser