Maandag 11 oktober

11 oktober 2021 - Ommen, Nederland

We gaan vandaag het stuk fietsen tussen Dalfsen en Ommen. Gelukkig zijn het vandaag allemaal normale verharde wegen. De zon schijnt voorzichtig en af en toe verschijnt er een grote grijze wolk waar wat druppels regen uit vallen. Zo tegen de middag komen we aan in Lemelerveld. Daar halen we bij de bakker croissantjes die we op een bankje op het Kroonplein verorberen.

211011 Romeo en Julia

Op dit Kroonplein staat ook een beeld “Romeo en Julia”. Het verbeeldt de vorming van het dorpshart. In 1995 heeft men deze plannen gemaakt. Het Overijssels kanaal is hier overkluisd en zo is er een plein ontstaan als dorpskern. Na deze lunch knapt het weer gelukkig op en rijden we verder richting Ommen. We gaan daar boodschappen doen bij de Jumbo op het marktplein.

211011 varkentjes 211011 Rianne te Kaat

Voor de Jumbo is een beeld van twee varkentjes te zien. Ernaast op de grond zien we nog een 3D-werk van Rianne te Kaat. Na een kilometer fietsen zijn we bij de camper terug. We fietsten vandaag 39 km er vanaf.