Maandag 20 juni 2022

20 juni 2022 - Bourg-en-Bresse, Frankrijk

Kwart over acht vertrekken we al van de camping om zo de warmte een stuk voor te blijven.

220620 Chantemerle

Na Briançon rijden we eerst door Chantemerle, waar veel reklame wordt gemaakt voor de kabelbaan. Op de heenweg hebben we getankt bij Leclerc, die toen één van de goedkoopste was. Nu schrikken we ons dood van de prijs (€ 2,08/ltr). Maar verder op onze rit zien we dat Leclerc nog steeds de goedkoopste is. Het tanken gaat heel langzaam totdat Ellen in de gaten krijgt dat er een vouw in de slang zit. Als ze hem optilt, gaat het met een bloedgang.

220620 Col de Lauteret

Op de Col de Lauteret (op de heenweg hebben we daar overnacht) ligt nog steeds sneeuw al is deze wel smerig aan het worden. Daarna passeren we het dorpje La Grave, het doet bijna Zwitsers aan.

220620 Romanche stuwmeer

In de rivier de Romanche is een stuwdam (Barrage du Chambon) gelegd, waardoor er een meer is ontstaan.

220620 klooster Brou 220620 zonsondergang

Vlak bij Bourg-en-Bresse, ons einddoel, staat het klooster van Brou met zijn mooie dak. Hier zijn wij al eens op bezoek geweest. We worden getrakteerd op mooi avondrood.De kilometerteller van de auto geeft 255 km meer aan dan bij vertrek.

1. Maaike:
    26 juni 2022
    Een veilge en plezierig terugreis naar Nederland. Het was weer een bijzondere reis.
    Groetjes,
    Maaike