Maandag 21 augustus 2023

21 augustus 2023 - Ceyrat, Frankrijk

We kunnen al om half negen wegrijden, want het wordt weer een hete dag. De rit is zo’n 245 km. Omdat we ook een stukje stiekeme tolweg (A79) niet willen rijden, worden het wat meer kilometers. We mogen pas om twee uur aankomen, maar je kan het dan rustig aandoen. Met wat meer en langere pauzes wordt het half vier voordat we bij de camping in Ceyrat aankomen. We vragen bij de receptie naar de fietsroute naar Clermont-Ferrand, maar de juffrouw van de receptie weet geen antwoorden op onze vragen. Daar we zien dat het naar Clermont-Ferrand alleen maar bergachtig terrein is, en het ook weer heet wordt, bedenken we, dat we met de bus zullen gaan. We lopen naar het centrum van Ceyrat, waar we bij een boekwinkel/Presse kaartjes voor de bus denken te kopen. Helaas is daar het apparaat kapot en deze wordt pas de volgende dag gemaakt. We worden door verwezen naar de Carrefour 500 mtr verderop. Daar hebben ze echter problemen met het Internet. De filiaalhoudster heeft echt veel geduld en na een half uur met veel keren proberen, heeft ze toch twee buskaartjes weten te produceren. We sjokken de berg weer op naar de camping. Paul gaat lekker zwemmen (met dit weer is zwemmen haast een must) en zitten we nog een behoorlijke tijd buiten.

1. Harrie:
    23 augustus 2023
    Wij hebben enkele malen op de camping in Orcet verbleven. Ten zuiden van Clermond ferrand. Nederlandse eigenaar. Fietsen inderdaad zwaar.