Maandag 23 mei 2022

23 mei 2022 - Punta Sabbioni, Italië

Vanaf onze laatste tussenstation Lido di Jesolo rijden we naar Punta Sabbioni waar camping “Miramare” de eerste stek voor twee dagen wordt. Wij komen er tegen één uur aan en worden hartelijke door de receptie van de camping en de reisbegeleiders ontvangen. Wij kunnen de middag nog tot half zes vrij besteden, want dan hebben we de welkomsborrel.

220523 vuurtoren 220523 bunkers

Wij pakken de fiets en rijden eerst naar de vuurtoren. We komen daarna langs een drietal met elkaar verbonden bunkers genaamd Amalfi.

220523 huizen 220523 typische schoorstenen220523 Batterie Pisano

Als we doorrijden, komen we bij een luxe vakantiecentrum met gekleurde huizen en echt typische schoorstenen. Iets verderop ligt Batterij Pisano. Er is nu een museum voor WOI in gevestigd. Op de kaart staat een soort Genuaanse toren. Als we hem uiteindelijk vinden, is er niets fotogenieks aan. Nu kan de zoektocht naar een brievenbus beginnen. We rijden naar het centrum van Ca’ Savio. Daar zien we ineens een bordje naar PT. Is dat dan voor het postkantoor? We vragen het onderweg aan een voorbijgangster, die ons precies uitlegt, hoe we er komen moeten. We zijn in ieder geval op de goede weg en we vinden inderdaad een postkantoor. Nu kunnen we terug naar de camping. Om half zes begint de welkomsborrel.

220523 Happy hour

Er worden nog wat mensen voorgesteld, die er bij het kennismakingsweekend niet  waren en we krijgen leuk versierde hapjes. Dan is het tijd voor het diner en lopen we gezamenlijk naar het restaurant. Na twee volle borden voorgerechten komt dan het hoofdmenu. Als toetje komt er fijn gesneden vers fruit. Het smaakt ons allemaal prima. Je kunt ons bijna terugrollen naar de camping. Inslapen door het late en vele eten lukt dan ook niet zo best.

1. Jantien:
    25 mei 2022
    De reis gaat beginnen. Ik verheug me al op jullie verhalen.
  2. Jantien:
    25 mei 2022
    Jammer dat je niet mee kon maar gelukkig gaat het beter met je enkel.
  3. Lilian:
    29 mei 2022
    Jullie hebben er al een hele reis opzitten maar dan start nu de eigenlijke reis.
    benieuwd naar jullie foto's en belevenissen