Zondag 22 mei 2022

22 mei 2022 - Lido di Jesolo, Italië

We proberen vandaag zo vroeg mogelijk uit Sirmione te vertrekken en nog voor we de straat bij de camping uit zijn, komt de brandweer er al weer aan. Ellen had inderdaad de manager met slangen zien lopen, het vuur was zeker weer ergens opgelaaid. Vandaag rijden we naar de laatste camperplaats voordat we morgen aan de eigenlijke reis gaan beginnen. Op een paar kleine files na, verloopt de reis rustig.

220522 roeiwedstrijd

Vlak voor Jesolo zien we op het kanaal een roeiwedstrijd. De slagen die de roeiers maken lijken een beetje op Venitiaans punteren. Ze staan in ieder geval te roeien. We hebben gekozen voor een grote CP in Lido de Jesolo. Hier kunnen wel 200 campers staan, en wij kunnen er ook terecht. De CP is tamelijk basic, maar de prijs is er dan ook naar. Wij zitten lekker te lezen en Paul loopt nog naar het strand (even de weg oversteken en nog een kleine 200 mtr lopen).

220522 Lido di Jesolo

Hier is het al net zo als b.v. bij ons in Egmond aan Zee. Ieder heeft zo’n 2 à 3 m2. De foto is overigens de andere kant op genomen. De weersvoorspelling is, dat het tegen vier uur gaat regenen en onweren. Het valt gelukkig mee en het blijft bij een enkele druppel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl