Maandag 4 juli 2022

4 juli 2022 - Enschede, Nederland

We worden vandaag tamelijk laat wakker. Het is dan al elf uur voordat we op de fiets stappen. Er staat een stevig windje, zodat het vest meteen aangaat. We rijden weer langs de grens met Duitsland en net over de grens komen we op de Flamingoroute terecht.

220704 Flamingoroute

We horen van een Duitser die ons aanspreekt dat de flamingo’s bij het Zwillbrocker Venn te vinden zijn. Dat wordt voor ons iets voor volgend jaar. We gaan weer in Nederland verder richting Enschede. Een cafetaria in Enschede-zuid is op maandag gesloten. Wat een gelukje, de Jumbo is maar 100 meter verder. Daar halen wat te drinken en croissantjes. Het weer wordt steeds dreigender en besluiten we onze rit behoorlijk in te korten.

220704 't Kippeboertje I

We vinden redelijk snel de weg naar onze camping “’t Kippeboertje” dankzij bordjes die de eigenaar in de buurt aan bomen heeft opgehangen. Het begint zachtjes te regenen als we in de camper zitten.

220704 't Kippeboertje II

Na een poosje komt de zon weer terug. Al met al hebben we toch noch 29 km gefietst.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jantien:
    5 juli 2022
    De flamingo bevinden zich inderdaad bij het Zwilbrocker Venn.
    Voor ons deed het een beetje vreemd aan. Die roze vogels bij een ven.