Vrijdag 1 april 2022

2 april 2022 - Witten, Nederland

Het veld is wit van de sneeuw als wij opstaan, maar het dooit al snel weer weg. Er wordt alvast van degenen die er al zijn, een foto gemaakt voor de portretten galerij. een Zo tegen kwart over elf komt de ene na de andere camper aan. Om half twee gaat de zaal open. Iedereen heeft zijn badge met naam en equipenummer opgespeld. Om twee uur begint de presentatie. Eén van de deelnemers is jarig vandaag. Hij is een Limburger en we worden dan ook vanzelfsprekend getracteerd op Limburgse vlaai. De reis wordt heel enthousiast gepromote en we krijgen er echt zin in. De stemming zit er meteen al goed in. Tegen vijf uur krijgen we het reisboek en de wegenatlassen van Kroatië en Italië. Na afloop van de presentatie krijgen we in de tent buiten een glas limoncello en de eigenaar van de camping trakteert ons daarbij op lekkere borrelhapjes. Om zeven uur kunnen we aantreden voor het lopend buffet. Het smaakt prima. Met wat napraten zijn we om half tien weer terug in de camper.