Zaterdag 2 april 2022

2 april 2022 - Witten, Nederland

Vanochtend krijgen we het ontbijt door de NKC aangeboden als goedmakertje voor het aantal keer verschuiven van de data. Direct na het ontbijt gaat een groot aantal van de deelnemers ,waaronder Paul (Ellen blijft achter in de kantine) onder leiding van Arie een wandeling maken rondom de Baggelhuizerplas.

220402 Wandeling I 220402 Wandeling II220402 Wandeling IV

Op een gegeven moment wordt het behoorlijk donker, er is een bui op komst. Deze waait gelukkig over. Half elf is het tijd voor het vragenuurtje. Er wordt bij de koffie lekkere Drentse heidekoek geserveerd.

220402 presentatie

Een deelnemer heeft twee jaar geleden van dezelfde reis een film gemaakt die nu vertoond wordt. Zo tegen half twaalf neemt iedereen afscheid van elkaar. Wij blijven nog een nacht op de camping (hadden dit vooraf geboekt en betaald met het idee dat het mooi weer zou zijn). We stappen om half één op de fiets, maar na een kilometer draaien we toch maar weer om vanwege een enorme hagelbui. Het kopje soep in de camper doet wonderen tegen de kou. Om twee uur schijnt de zon even en stappen we dan toch maar weer op de fiets. Tegen een ijskoude wind in fietsen we naar Zeijen om daar hunebed D5 te bezoeken.

220402 hunebed D5

Zo van een afstandje valt dit hunebed tegen, maar als we dichterbij komen, zien we een echt hunebed, al is het niet zo groot. Via Assen, waar we boodschappen halen, rijden we snel terug naar Witten, waar de camping zich bevindt. Ondanks de ijzige wind, hebben we vandaag toch bijna 32 km gefietst.

1. Jantien:
    4 april 2022
    Een mooie voorbereiding op jullie reis.