Vrijdag 30 juni 2023

30 juni 2023 - Westervoort, Nederland

Zo tegen 10 uur vertrekken we richting huis. Het begint al goed, in het dorp Blegny staan we in de rij om de snelweg op te komen. Gelukkig gaan wij de andere kant op dan de meeste automobilisten. Voordat we richting Maastricht kunnen rijden, hebben we zeker op de snelweg zelf ook nog drie kilometer file. Daarna gaat het wel goed. Pauze houden is nog wel even een dingtje. Er zijn langs de A2 en A73 niet zoveel parkeerplaatsen. We hebben met het beroepsgoederenverkeer toch wel medelijden want de weinige parkeerplaatsen die er zijn, zijn dan ook zo vol voor de vrachtwagens. Het lijken de Italiaanse tolwegen wel. Op de tweede parkeerplaats kunnen wij de camper nog net achter een vrachtwagencombinatie proppen. We staan met onze achterlichten nog net binnen de streep (na de auto eerst nog een halve meter vooruitgereden te hebben). Omdat de brandstofprijzen morgen 1 juli zeker met € 0,12 tot € 0,16 omhoog gaan, stellen wij ons ook maar op in het rijtje bij de Makro om te tanken. Met dit halfuurtje extra, zijn we om 2 uur thuis. We zijn nu klaar met Bourgondië, waar we dit jaar nog een deel van te doen hadden. We reden 1.863 km met de auto en 923 km met de fiets. We boften met het weer (bij elkaar misschien 3 dagen regen). Bourgondië is een fijne streek om vakantie te vieren en om langs de kanalen te fietsen. Over het algemeen konden we de routes door de wijngaarden ook goed fietsen, op een paar stukjes na, waar we een alternatief voor zochten. Er wordt overigens in het ene departement meer geld uitgegeven voor veilige fietspaden dan in het andere departement. Op onze routes hielden fietspaden soms gewoon op.

1. Jantien:
    2 juli 2023
    Bedankt weer voor jullie mooie verhalen. Ik heb er van genoten en weer met jullie meegereisd/gefietst.
  2. Maaike:
    4 juli 2023
    Metz was voor mij een feest van herkenning. Temple Neuf,
    Porte des Allemands, Centre Pompidou, Maison des Têtes. En dan het haventje in het centrum van de stad. Overal heb ik ook foto's van. Kun je je herinneren Ellen dat daarvan een hele grote vergroting bij ons in de kamer hangt? Ik heb weer genoten. Voor jullie een hele fijne zomer. En tot ziens.
    Groetjes,
    Maaike