Woensdag 14 juni 2023

14 juni 2023 - Beaune, Frankrijk

We gaan vandaag verkassen omdat de watervoorraad bijna op is (vergeten aan te vullen op de vorige camping). Eerst gaan we nog boodschappen halen bij de Casino in Montceau-les-Mines. Paul ziet bij de reviews voor onze volgende camping dat de receptie pas wer om 15:00 uur open is. Hij belt even voor de zekerheid of dit klopt. Bij de bevestiging hiervan, reserveert hij meteen een plekje. Aangezien we hier op de parkeerplaats van de Casino in de brandende zon staan, besluiten we om voor een paar uur terug te keren naar de CP van Montceau. Daar kunnen we tenminste in de schaduw staan. Om twee uur gaan we dan aanrijden op de camping van Savigny-les-Beaune. We rijden langs Canal du Centre op de D974 op het stuk tussen St.-Julien-sur-Dheune en St.-Léger-sur-Dheune met de camper i.p.v. de fiets. We zien dat de weg hier inderdaad een stuk drukker is en dat je hier echt niet met je fiets wil rijden. We hebben zo wel het hele kanaal gezien. Bij de ingang van de camping staat, dat je alleen toegang krijgt, als je rereserveerd hebt. Komt dat even goed uit dat Paul dat vanmorgen meteen gedaan heeft. De rest van de middag kunnen we onder de luifel lekker buiten zitten in de schaduw.

230614 camping

1. Jantien:
    15 juni 2023
    Sommige campings in Frankrijk hebben net zoals in Duitsland nog Mittagruhe.