Woensdag 17 augustus 2022

17 augustus 2022 - Scy-Chazelles, Frankrijk

We staan op met iet of wat regen. Nadat Paul bij de bakker brood heeft gehaald, genieten we van het ontbijt. We rijden eerst naar het ons bekende tankstation vlak bij Diekirch. Het is echt weer financiëel de moeite waard om in Luxemburg te tanken. We drinken hier ook nog een kop koffie. Dan rijden we naar Ville au Montois, het dorp waar de Adams wonen. In hun chaletwoning in Tosse (zuid-west Frankrijk) hebben wij jarenlang onze vakantie doorgebracht. De navigatie maakt er weer eens een potje van en omdat Ellen de aangedane plaatsen niet zo snel op de kaart kan vinden, hebben we een sightseeingtrip gekregen. De Adams zijn blij verrast met ons bezoek. Cristian had een dag of twee geleden met Bernadette over ons gehad. Zij is net bezig met een pruimentaart te bakken. Als wij niet waren gekomen, was de taart de vries ingegaan. Even gedag zeggen wordt al gauw  twee uur koffie drinken en taart eten. We beloven dat als we volgend jaar weer naar Frankrijk gaan, zeker bij hen aan te komen. We hebben dan nog zo’n 70 km te rijden naar de CP van Scy-Chazelles, vlak onder Metz. Tegen half vier komen we daar aan. De tijdelijke beheerder komt er bijna meteen aan. We staan nog een tijdje met hem te praten. We zetten de stoeltjes buiten en pakken onze e-readers erbij. Zo is de rest van de middag snel voorbij.