Woensdag 17 maart 2021

17 maart 2021 - De Heurne, Nederland

Zo tegen half elf gaan we een fietstocht maken. We knopen weer een leuke route uit het fietsknooppuntenboek aan elkaar. Even buiten

210317 molen

De Heurne staat een mooi molen. Wat verderop staan een stel zeer wollige schapen. Ze hebben lange staarten en de wol groeit tot over hun snuit.

210317 schapen  210317 ezels

We rijden veel over kleine paadjes en zien dan een stel bont gekleurde ezels. Ze zijn erg nieuwsgierig. Als we bij de weg naar Aalten komen, hebben we het intussen zo behoorlijk koud gekregen, dat we de geplande route gaan inkorten.

210317 windvaan

Vlak bij Dinxperlo zien we op een dak een leuke windvaan met een schaatsertje. Vanaf Dinxperlo rijden over kerkpaden naar De Heurne. Af en toe voelen we een paar druppels. Wat zijn wij blij dat we niet de uitgebreide tocht zijn gaan rijden.

210317 camperplaats

Vanaf de weg zien wij de camper in de verte staan. Bij de camperplaats staat de Achterhoekse vlag fier te wapperen.

210317 Achterhoekse vlag

Deze Achterhoekse vlag bestaat pas sinds 2018 en je ziet hem overal en nergens hangen, of als sticker op een auto geplakt. We zijn net in de camper als het begint te hagelen. We kunnen ons in de camper weer lekker opwarmen.

1. Maaike:
    18 maart 2021
    Een fijne vakantie in de Achterhoek toegewenst, zonder accu en corona problemen.