Dinsdag 16 maart 2021

16 maart 2021 - De Heurne, Nederland

We beginnen ’s-morgens met een rare lucht in de camper. We gaan snuffelend rond, maar kunnen niets vinden. We denken dat het misschien het stof op de leidingen van de koelkast is. Na het inpakken vertrekken we naar De Heurne in de Achterhoek. Tegen twaalf uur komen we er aan. Als we koffie zitten te drinken, hoort Ellen een raar pruttelend geluid. Het geluid komt bij de huishoudaccu’s vandaan. Paul brandt zowat zijn handen als hij de accu’s wil voelen. Dit is dus echt foute boel. Wij melden ons af en vertrekken zo gauw mogelijk richting CCSA in Zevenaar, waar wij de camper in onderhoud hebben. Ellen heeft nu stoelverwarming, al voelt het als een schietstoel of anders op hete kolen zitten. Even buiten Ulft hebben we nog contact met Arno en hij bestelt alvast de accu’s. Door zijn snelheid van handelen, worden deze vanmiddag nog afgeleverd. Wij komen natuurlijk veel te vroeg in Zevenaar aan en vermaken ons met puzzels. Om half vier zijn we aan de beurt en gaat Arno aan het werk. De accu’s staan te koken en de buitenkant staat behoorlijk bol. Heel voorzichtig verwijdert hij de twee accu’s en plaatst weer  twee mooie oranjegekleurde Nederlandse accu’s van Centurion terug. Na dit avontuur rijden we terug naar De Heurne. Iets na zes uur komen we daar weer aan. De andijviestampot die Ellen op het menu heeft, is gauw klaar, zodat we niet eens zo laat eten.

1. Lilian:
    17 maart 2021
    de start is een beetje verhit. hopen dat de rest van de reis soepel verlopen gaat