Woensdag 19 april 2023

19 april 2023 - Arnhem, Nederland

We gaan vandaag naar huis. We rijden via Goeree-Overflakkee. Er was ons verteld, dat de tulpen nu zouden bloeien, we zijn benieuwd.

230419 bloemenvelden

En inderdaad zien we prachtige bollenvelden in rood, roomgeel en paars.

230419 natuurgebied

Als we Ooltgensplaat gepasseerd zijn, komen we langs het natuurgebied “Het Groote Gat”, waar we in maart langs gefietst zijn. Aan het eind van de Haringvlietbrug staat een groot beeld.

230419 beeld bij Haringvliet

De twee figuren pakken elkaar bij de arm en vormen zo een brug, als symbool van de overbrugging van twee eilanden. Het kunstwerk is van Nicolaas Onkenhout. Voor de Haringvlietbrug was Goeree-Overflakkee alleen met een pond te bereiken.

230419 koolzaad

Als we over de A15 rijden, worden we aan alle kanten omringd door koolzaadbloemen. In Westervoort aangekomen, rijden we meteen naar het schadebedrijf. Wat hebben wij geboft, de schade valt reusachtig mee en het totale bedrag zit zelfs nog onder het bedrag van het eigen risico, zodat wij de verzekering niet hoeven aan te spreken en dan gelukkig ook niet terugvallen in no-claim korting.

1. Maaike:
    20 april 2023
    Wat een mooi ritje.
    Wel thuis. Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag op zondag de 23ste april. Een hele gezellig dag toegewenst en nog vele jaren reisplezier met jullie camper.
  2. Jantien:
    21 april 2023
    Weer genoten van jullie verhalen en een goed weekend.