Woensdag 21 oktober 2020

21 oktober 2020 - Lhee, Nederland

Om half negen worden we gewekt door de havenmeester die het verschuldigde havengeld komt ophalen. Hij verontschuldigt zich zowaar, dat hij ons wakker heeft gemaakt. Op de buienradar voor Lhee is te zien dat het na twee uur droog zal worden. We besluiten om het einde van de regen af te wachten aan de haven van Assen. En Inderdaad wordt het tegen twee uur lichter en houdt de regen op. Wij verkassen snel naar Lhee. Hier ligt de splinternieuwe camperplaats “Stee in Lhee”, die pas in april open gegaan is. We stappen vlug op de fiets en komen weer rare plaatsnamen tegen zoals Geeuwenbrug en Leggeloo.

201021 Leggeloo II201021 Leggeloo I

In Leggeloo zien we een aantal mooi verbouwde boerderijen en een paar oude stallen.

201021 Dwingeloo kerk

In Dwingeloo valt de kerktoren met een uivormig dak op de toren op. Het begint dan erg donker te worden. We halen gauw brood en nemen dan de snelste weg naar de camperplaats in Lhee terug. Gelukkig houden we het droog, maar eenmaal in de camper gaat het stilletjes aan toch weer regenen. Het rondje van vandaag is slechts 15 km geworden. Volgende keer beter. We hebben wel de benen gestrekt en buitenlucht gesnoven.