Zaterdag 12 juni 2021

12 juni 2021 - Amen, Nederland

We hoeven alleen nog maar water te vullen en de fietsen achterop zetten, dan staat de camper in ieder geval al klaar. Voor Pauls 2e vaccinatie gaan we met de Citroên naar Zevenaar, want onze camper past niet op de parkeerplaats van de sporthal. Om kwart over twaalf vertrekken we naar Drenthe. De parkeerplaats langs de A50 bij Heerde is weer onze lunchstek. Om drie uur komen we aan bij campingboerderij Amerveld, die we vrijdagmiddag al telefonisch gereserveerd hebben.(Het is erg druk in Drenthe en veel camperplaatsen/campings zijn vol en Amerveld was al het vierde telefoontje). Wij vinden het te koud om te gaan fietsen, zo verwend als we zijn met het weer van de laatste week. De enige wetenswaardigheid van de dag is deze kip.

210612 kip

Tot onze verrassing wordt er tegen de avond aangeklopt en krijgen we twee cupcakes aangeboden. Deze zijn door de dochter van de eigenaar gebakken. Bij het toiletgebouw hangt een bordje met steenwijsheden.