Zondag 13 juni 2021

13 juni 2021 - Amen, Nederland

We gaan vandaag naar het Cuby and the Blizzards museum in Grolloo, zo’n 5 km van de camping vandaan. Ook dit hebben we van te voren vanwege de corona al moeten reserveren.

210613 C+B museum 210613 Harry Muskee I

Als we aankomen, staan er al meerdere mensen keurig op afstand van elkaar te wachten. Iedereen krijgt een audiotour mee. Hierop vertelt Harry Muskee zelf over het reilen en zeilen van Cuby and the Blizzards en andere mensen over Harry Muskee. Hij heeft in Grolloo in een oude schaapsstal gewoond en dat is nu verbouwd tot museum.

210613 nostalgische WC

Je ziet nog het originele nostalgische toilet, waar zelfs een lied over geschreven is.

210613 Herman Brood

Herman Brood is pianist geweest bij Cuby and the Blizzards en sliep regelmatig in één van de drie bedsteden, die de schaapstal rijk was. Hij heeft ook een portret van Harry Muskee geschilderd.

210613 Window of my eyes

Herman Brood zat ook bij de band toen zij hun topnummer “Windows of my eyes” hadden.

210613 Bandopstelling210613 Harry Muskee II

Na anderhalf uur hebben we alle verhaaltjes gehoord en alles bekeken. We lunchen in een plaatselijk restaurant en fietsen daarna terug naar Amen. Daar zetten we nog een route uit om te fietsen richting Rolde. We willen daar bij de Jacobuskerk op de begraafplaats het graf van Harry Muskee bekijken. Maar deze begraafplaats is zo groot dat we dit niet zo maar kunnen vinden. We fietsen langs dorpjes met mooie namen als Ekehaar, Eldersloo, Nijlande, Anderen en Nooitgedacht. We zijn dan met 24 km terug bij de camper. Tegen de avond ontvangen wij nog kennissen uit Assen, waar wij anderhalf uur gezellig mee zitten te kletsen.