Maandag 14 juni 2021

14 juni 2021 - Borger, Nederland

We brengen een rustige morgen door in de camper met het maken van de achterstallige blogpagina’s. Zo tegen half twaalf ruimen we op en we verhuizen dan naar de minicamping in Borger, waar we 1e Paasdag ook al stonden. Na de lunch rijden we naar het centrum van Borger om bij de VVV informatie te halen over plaatsen waar hunebedden te vinden zijn. Ellen kan de medemerker van de VVV zelfs nog vertellen waar het hunebed D11 zit, dat hij niet kon vinden. Gewapend met informatie rijden wij naar Bronneger, waar maar liefst 5 hunebedden dicht bij elkaar liggen. Wij hadden de vorige keer dat we hier fietsten, het hunebedbordje volkomen over het hoofd gezien.

210614 D25 Bronneger D25 210614 D22 Bronneger D22 210614 D21 Bronneger D21(portaalgraf)

We vinden hier de hunebedden met de nummers D21 t/m D25.

210614 D19 Drouwen D19We rijden verder naar Drouwen, want met deze kaart kunnen we veel beter zien waar de hunebedden van Drouwen liggen. Er liggen twee hunebedden (D19 en D20) vlak bij elkaar bij de snelweg. Als we de snelweg onderdoor gaan, vinden we in het bos erachter er nog een: D26. Langs dit achteraf weggetje komen we snel weer bij de camper terug. Het was weliswaar maar een ritje van 17 km, maar het was vandaag niet echt om de kilometers te doen, maar om het bezichtigen van de nodige hunebedden.