Zaterdag 14 mei 2022

14 mei 2022 - Sassenage, Frankrijk

De CP van Morestel was voor één nacht bedoeld. We stonden er prima. Nu rijden we weer een stukje zuidelijker naar Sassenage een kilometer of vijf buiten Grenoble De weg naar Sassenage wordt steeds bergachtiger en we gaan daarom wat hellingen op en af.

220814 uitloopstrook 220514 Voiron

Hier komen we langs een paar uitloopstroken voor het verkeer dat te hard de berg af dreigt te gaan. We rijden recht op het centrum van Voiron aan. Het lijkt wel of we regelrecht de kerk inrijden. Om twaalf uur komen we bij de CP van Sassenage aan. Het begint al aardig vol te lopen. Wij kiezen voor de nog enige plek in de zon, denkend daar ook tv-ontvangst te krijgen. Dat valt tegen, er zitten een paar hoge bomen in de weg. Na de lunch fietsen we naar Grenoble om alvast de route te verkennen en om een wandelroute op te halen.

220514 Isère 220514 steenlagen

De hele route loopt lekker vlak langs de oevers van de Isère. We zien nu mooi in wat voor een bergachtig landschap we terecht zijn gekomen. Het is wel een heel zoekwerk om de VVV te vinden. We hebben wéér het idee dat Google maps ons alle kanten opstuurt. Misschien wil Google maps niet dat je als fietser op de trambaan rijdt. We volgen Google Maps naar eigen inzicht (het is nooit slecht om je eigen verstand te blijven gebruiken) en komen zo dan bij de VVV. We zien dat de wandeling niet zo lang is, zodat we deze morgen makkelijk kunnen doen. De juffrouw van de VVV wijst Ellen meteen hoe we makkelijk de stad uit kunnen gaan om zo weer op de oevers van de Isère te komen. Zij adviseert de tram te volgen. Voordat we de CP oprijden gaan we wat boodschappen doen in Sassenage-dorp.

220514 Château Sassenage 220514 Sassenage

We rijden eerst door een park heen en komen zo bij het kasteel Sassenage terecht. We volgen de weg naar boven zien bijna in het centrum gekomen een leuk beekje. Bij de boodschappen die Ellen bij de Vival (dependance van Casino) doet, zit ook een lekkere Magnum, die er bij dit lekkere warme weer zo ingaat.