Zaterdag 18 september 2021

18 september 2021 - Lutten, Nederland

We gaan alles opruimen om naar camperplaats Bembom Hoeve in Lutten te rijden. Eerst nemen we nog uitgebreid afscheid van onze buren op camping “de Vechtkamp” Het is niet zo ver rijden en sinds gisteren is ook de Dedemsvaartseweg weer open, zodat we slechts 12 km hoeven te rijden. Het is een spiksplinternieuwe camperplaats die pas vanaf 1 juli geopend is. Het is een uiterst moderne camperplaats geworden. Het sanitair (wc en douche ineen) zou in vele huishoudens niet misstaan. Na de lunch gaan we een klein rondje fietsen. De aansluiting naar de knooppunten staat op de camperplaats al aangegeven.

210918 pompoenen I 210918 pompoenen II

In Oud-Lutten zien we een prachtig verkooppunt voor kalebassen in allerlei maten en kleuren.

210918 Sarah

Op een hoek zien we de 50e-verjaardag van Gine uitgebreid uitgebeeld met wel zes spandoeken en Sarahs. Wij rijden verder naar de Krim.

210918 de Krim 210918 turfsteker

In het dorp staat uitgelegd, dat het niets te maken heeft met De Krim in de Zwarte Zee. Het dorpje is gebouwd in de bocht (Krimp) van het kanaal. Bij het bord staat een beeldje van een Turfsteker van beeldhouwer Jan Kip. De temperatuur buiten rechtvaardigt een ijsje en daar genieten we van. Op de terugweg komen we langs Ponypark Slagharen. Met 22 km zijn we terug op de camperplaats.

210918 camperplaats Bembom Hoeve