Zondag 10 september 2023

10 september 2023 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

We blijven vandaag in de schaduw rondom de camper, verwerken het een en ander op de computer, haken, puzzelen en lezen wat. Pas na het avondeten komen wij in actie. We komen te laat aan bij het stadspark Henry Vinay. Het is net dicht. Door de hekken heen kunnen wij wel de kooien van vogels en hoenders zien.

230910 Musée Crozatier 230910 veel verzamelingen

Aan de rand van het park staat Musée Crozatier. Dit museum herbergt vijf galerijen met diverse verzamelingen. Op de gevel is mooi aangegeven wat er o.a. tentoongesteld wordt. Daarnaast is er nu een tentoonstelling van zelfportretten van diverse beroemde schilders. De tentoonstelling heet “Van Cezanne tot Van Gogh” en er is samengewerkt met Musée d’Orsay in Parijs.

230910 Maria bij avond

Als we bij het museum de hoek om lopen, zien we het Mariabeeld in de avondzon. Ook de met mozaïek versierde voorzijde van de kathedraal komt zo mooi uit. We lopen naar Place du Plot en vinden in een hoekje, dat nu goed te zien is omdat de markt is, een beeld van een jonge pelgrim.

230910 jonge pelgrim 230910 route St. Jaqcues 230910 fleche St. Jaqcues

Achter hem hangt een kaart met alle routes van St. Jacques. Hierna lopen we terug naar de camper.