Dinsdag 11 oktober 2022

11 oktober 2022 - Holten, Nederland

We verruilen de prachtige Midas CP in Rijssen voor CP Lookerland in Holten. Van hieruit gaan we fietsen. De eerste vijf kilometer gaat kriskras door Holten. We krijgen zo een aardige indruk van de wijken van Holten van oud tot nieuw.

221011 Acer

Er staan prachtige Acers met rood blad langs de weg. We rijden naar het zuiden en komen weer bij het Markelose Broek terecht, waar we weer langs de zendmast van Markelo komen. Via Markelo rijden we richting Rijssen en bij de Hochtweg komen we over een stuk heidegebied met berkenbomen. Het is hier blijkbaar vochtig genoeg, want we zien hier heel veel vliegenzwammen.

221011 paddenstoel I 221011 paddenstoel II 221011 paddenstoel III

Ook zien we hier andere paddenstoelen van klein (0,5 cm) tot groot (15 cm). Net als we opgestapt zijn om verder te fietsen, zien we op het fietspad een schaapskudde.

221011 schaapskudde

We rijden er voorzichtig doorheen en komen dan bij een schaapskooi. De hond die voor de schaapskooi zit, wordt net gesommeerd met fluitjes en commando’s om de schapen bijeen te drijven. Wij rijden door naar de CP in Holten. Het weer was even dreigend, maar knapte snel weer op. De teller op de fiets staat 35 km verder dan vanmorgen.