Dinsdag 21 september

21 september 2021 - Lutten, Nederland

Er staat weer een fietstocht op het programma, ditmaal naar het zuiden. Via Collendoorn komen we bij Rheeze terecht, waar we door de bossen van Boswachterij Hardenberg rijden. Als we even bij een bankje pauzeren, wijst een bordje naar een oorlogsmonumentje.

210921 oorlogsmonumentje

Hier is op 16 februari 1945 een bommenwerper neergestort. Drie van de negen bemanningsleden hebben het niet overleefd en de overige zes zijn gevangen genomen. Aan het eind van het bos zijn we ineens in Dedemsvaart beland. Dan drinken we daar maar ergens koffie, denken we. Het centrum blijkt echter nog 4,8 km verderop te liggen. We hebben wel gewerkt voor  ons kopje koffie. In het centrum eten we op een bankje onze meegebrachte lunch op. Al die extra kilometers leveren nog iets positiefs op, want we komen langs de kalkovens van Dedemsvaart. Dat levert leuke plaatjes op.

210921 kalkovens 210921 ophaalbruggetje

Daarna moeten de extra kilometers ook weer teruggefietst worden met een ietwat andere route. We zijn blij met het mooie weer vandaag. Bij elkaar hebben we vandaag 31,75 km afgelegd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade