Woensdag 22 september 2021

22 september 2021 - Balkbrug, Nederland

Voordat we de Bembom Hoeve verlaten, doen we nog boodschappen in Slagharen. We nemen afscheid van de eigenaar en iets na twaalven vertrekken we. We kunnen op de volgende camperplaats pas om éen uur aankomen. Tot onze verrassing vinden we langs de N377 zowaar een parkeerplaats. Daar genieten we van een kop koffie en verse broodjes. Wij volgen de navigatie naar de camperplaats bij camping ‘t Reestdal. De straat die we in moeten gaan (Schapenstreek genaamd) wordt bij het begin al aangegeven met slecht wegdek.

210922 navigatie II 210922 navigatie I

Na zo’n 150 meter komen er kuilen van wel 40 cm diep. We bellen de camping nog een keer op om te vernemen dat we nog een straat verder hadden moeten rijden. Dank je wel navigatie!!!!. Dit betekent moeizaam keren op het bospad langs de kuilen. Maar met de aanwijzingen die Ellen Paul geeft, gaat het toch lukken. Het kost wel de nodige keren steken. Eenmaal op onze plek is het leed gauw vergeten en kunnen we gaan fietsen.

210922 geitjes

We rijden naar het noorden en zien vrij gauw een aantal geitjes op een kar zitten. We rijden door totdat we de A28 zien liggen. Daarna rijden we richting Zuidwolde. We pakken nog een puntje Zuidwolde mee en komen zelfs langs streekmuseum “De Wemme” waar wij eerder een bezoek aan gebracht hebben. Toen regende het en vandaag is het echt prachtig weer. We komen langs het plaatsje Fort.

210922 samenwerking

Midden in het dorp staat een beeld “de Samenwerking”. Het is de verbeelding van de samenwerking van de boermarken (voorganger van gemeente)  Bloemberg en Drogt. De  uitgestippelde route vinden we toch te lang en we besluiten daarom, waar het kan, de route te bekorten. Uiteindelijk is de tocht 29 km geworden, ruim voldoende voor vandaag.

1. Lilian:
    22 september 2021
    zo zie je maar dat een navigatie systeem ook niet altijd de beste route geeft.