Donderdag 23 september 2021

23 september 2021 - Balkbrug, Nederland

We hebben vandaag wel zin in een broodje vis en we weten dat er in Ommen een viszaak is. We nemen de toeristische knooppuntenroute naar Ommen.

210923 beeldentuin_01 210923 beeldentuin_02210923 beeldentuin_04 210923 beeldentuin_05
210923 beeldentuin_03

Bij Witharen is een beeldententoonstelling in een hele grote tuin met een vijver. Naast enkele werken die we niet begrijpen, zijn er genoeg beelden van keramiek, staal en glas die wel naar onze smaak zijn. We rijden verder naar Ommen. Vlak bij het centrum kijken we op Google voor het juiste adres van de viszaak. Tot onze schrik zien we dat de zaak donderdags gesloten is. Wij kijken eigenlijk te weinig vóór we iets gaan doen. We zoeken nu maar een cafetaria op. Dat is ook lekker. Tijdens een gesprek met een andere bezoekster, blijkt dat de viswinkel helemaal opgeheven is. De eigenaar heeft zijn zaak verkocht en zou verder gaan met een kraam. De gemeente Ommen speelt een smerig spelletje en verleent de vergunning voor een kraam aan een ander. Wij fietsen via de kortste weg terug omdat het weer heel dreigend wordt en wij vanmorgen bij het kijken naar het weerbericht zagen dat het vanaf kwart voor drie het zou gaan regenen.

210923 kanon 210923 schans

Bij Ommerschans (vlak voor Balkbrug) maken we een foto van de Schans en het kanon. Daarna rijden we in hoog tempo door. De eerste druppeltjes beginnen al te vallen als we het beruchte fietspad van de Schapenstreek inrijden. Mooi voor de echte bui begint, zijn we weer bij de camper. Dat was toch weer 32,5 km. Weliswaar was er een straffe wind, maar het grootste gedeelte was helemaal droog en af en toe ook nog zonnig.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl