Dinsdag 8 juni 2021

8 juni 2021 - Emmen, Nederland

Het mooie weer van gisteren blijft aanhouden. Wij stappen vandaag op de fiets naar Emmen en omgeving. Het eerste stukje rijden we net als drie dagen geleden.

210608 heerser 210608 phoenix

Op de hoek van de wijk Sandur ligt een grote geitenbok op een steen over het land heen te kijken. Iets verderop staat een beeld van een soort phoenix. Als wij ten noorden van de Grote Rietplas zijn, slaan wij af om via de Kleine Rietplas naar Emmen – Zuid te rijden. Dit is een heel leuk stukje landelijk Emmen met mooie huizen. We rijden een stuk fietspad langs de rondweg om dan Emmen Noord in te rijden en hier zien we veel huizen uit de jaren 30. Ten slotte komen we in het centrum terecht. Het is dan lunchtijd en Bakker Bart biedt hier weer genoeg mogelijkheid toe.

210608 toren grote of Pancratiuskerk

Op dit plein staat de Grote- of Pancratiuskerk met een heel typische toren. De straten in het centrum zijn opgebroken, zodat de knooppuntenbordjes moeilijk te vinden zijn. Wij rijden heen en weer om onze route terug te vinden.

210608 huis jaren '30 210608 klok

We zien dan een prachtig groot huis uit de 30er jaren en daarnaast is een klok helemaal opgebouwd uit planten. We verlaten Emmen na een heel lang stuk rijden, want elke keer verschijnt weer het gemeentebord van Emmen. Het is echt een uitgebreide gemeente. We rijden naar Klazienaveen om de boodschappen te halen. In Erica genieten we met dit mooie weer nog van een ijsje op een terras en zijn dan na 40.5 km weer terug bij onze camper.

1. Henk Visser:
    9 juni 2021
    Eigenlijk is het beeld te mooi weer om zoveel mooie en of leuke berichten te sturen. Bedankt Henk