Donderdag 13 april 2023

13 april 2023 - Hoedekenskerke, Nederland

Vannacht heeft het gestormd en gegoten, de camper schudde heen en weer. Daar de wind voor in de middag wat minder voorspeld wordt, fietsen we pas na de (vroege) lunch richting Goes om boodschappen te doen.  Er ontbreken nogal wat knooppuntenbordjes, zodat wij vertrouwen op de ANWB fietsborden. Maar ook die staan niet overal. Zo wordt 3x 4 km naar Goes vermeld, terwijl we natuurlijk al de nodige km’s gereden hebben. Bij de Lidl en Jumbo aangekomen, hebben we dan al 15 km gereden. Na de boodschappen rijden we rechtstreeks terug naar de CP aan de haven.

230413 vm watertoren

In Goes komen we langs de oude watertoren. Deze staat op stalen poten en er is een vakantiestudio in gemaakt.

230413 houten deel huis 230413 staldeel

In deze streek komen we veel langs stenen huizen met daaraan een houten aanbouw (vroeger waarschijnlijk de stal). Het heeft wel iets, die houten aanbouwen. We kunnen er verder niets over vinden.

230413 deurversiering

Boven de deur van een van die huizen met zo’n aanbouw zien we deze mooie versiering.

230413 St. Joriskerk

De St. Joriskerk moet al heel oud zijn, gezien zijn dikke muren en de oude stenen. Het waaide behoorlijk onderweg, maar het was te doen en we genieten weer van het landschap. In de luwte is het gewoon lekker en met de wind in de rug gaat het fietsen ook makkelijker. Na 28 km zijn we terug bij de camper.