Vrijdag 14 april 2023

14 april 2023 - Rotterdam, Nederland

Gisteravond was er een mooie zonsondergang. Het water werd bijna niet bewogen door de wind.

230413 avondrood

Dit leverde een mooi plaatje op. Vandaag gaan we onze afgebroken fietstocht van woensdag opnieuw doen. Bij het stationnetje is net een oud dieseltreintje aangekomen.

230414 extra rit

Deze is afgehuurd door een gezelschap en zal rond twee uur weer terugrijden. Het eerste stukje is bekend, maar daarna begint er een nieuw stuk. Oudelande is een lieflijk dorpje met allemaal kleine huisjes. We rijden naar Ovezande waar we bij de snackbar genieten van een lekker broodje kroket en een kop koffie.

230414 Hollands glorie

Vlak buiten Ovezande staat een molen in de zon te prijken. Er staat weer eens een bordje verdraaid, zodat we eerst de verkeerde kant oprijden. Na bijna een kilometer komen we er achter en rijden hetzelfd stukje terug. Paul zet meteen ook maar het knooppuntenbordje de goede kant op. Er ontbreken op deze route nog wel wat bordjes, maar gelukkig hebben ons knooppuntenboek, waar in  veel straten in het buitengebied genoemd worden. Na Ellewoutsdijk zien we de slikken van Everingen. Zo zag Zeeland eruit voordat het ingepolderd werd. Even buiten Baarland staat in het gras een prachtig gerestaureerde Fiat Topolino.

230414 Fiat Topolino

Drie jonge mannen hebben er een bedrijfje van gemaakt waar ze vooral Fiat Topolino’s restaureren. We rijden verder terug langs de zeedijk. Het was even dreigend onderweg, maar het bleef droog. De tocht van vandaag is 43 km lang geweest. Om half zes barst er een flinke bui los.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl