Woensdag 12 april 2023

12 april 2023 - Hoedekenskerke, Nederland

Het heeft vannacht flink hard geregend. Het is wel droog als we opstaan, maar daar is alles mee gezegd. De diverse weersvooruitzichten blijven elkaar tegenspreken. Op de tijd dat we regen verwachten, schijnt de zon en omgekeerd. Uiteindelijk gaan we tegen half twee toch maar op pad.

230412 slecht weer

We zijn net zes kilometer ver, of we zien in de verte pikzwarte lucht met zware regensluiers. We fietsen uit alle macht terug, maar we houden het al niet meer droog. We trekken de poncho’s aan, maar daar hebben we meer last van dan gemak. De felle wind blaast ze zelfs in ons gezicht, zodat we helemaal niets meer zien. Na 12 km zijn we terug bij de camper. We schreven gisteren dat we bij een getijde-haven staan. Met volle interesse bekijken wij eb en vloed. Bij eb is het een leuk gezicht de bootjes op het zand te zien liggen. Het is alsof we weer in Frankrijk zijn. Bij veel havens in Normandië en Bretagne liggen de boten bij eb ook op het droge. En verder vermaken we ons wel in de camper terwijl de wind loeit rondom de camper. We hebben een mooi gezicht op de Westerschelde waar veel schepen langskomen.

230412 eb I eb 230412 vloed I vloed230412 eb II eb 230412 vloed II vloed

1. Jantien:
    13 april 2023
    Een prachtig uitzicht dat nooit verveeld.
  2. Lilian:
    14 april 2023
    de getijden vervelen nooit. Ook als het slechter weer is blijft de zee mooi
  3. Lilian:
    6 mei 2023
    de getijden boeien telkens weer