Donderdag 9 juni 2022

9 juni 2022 - Split, Kroatië

Na een regenachtige kalme ochtend eten we tussen de middag warm. Want als we om zes uur kunnen gaan inschepen op de boot, komt er van warm eten niets. Om vier uur hebben we een laatste briefing. Hier worden we nog op een lekker cakeje getracteerd. Als iedereen weet waar hij aan toe is, kunnen we ons klaar gaan maken voor vertrek. Na het elektriciteitssnoer om half zes los gemaakt te hebben, rijden ook wij naar de haven van Split. De Zenec navigatie loopt zowaar een keer synchroon met de route die de reisleiding heeft uitgestippeld. De Marco Polo ligt al voor ons klaar, als wij ons in verschillende rijen gaan opstellen. Het blijft een gegoochel met de opstelrijen.

220609 in de rij 220609 waarover spraken zij

Een meisje gaat nog eens met passen onze auto opmeten en zet ons weer in een andere rij. Tot onze schrik moeten we voor het eerst achteruit de pont op. Het personeel is heel behulpzaam en Paul doet het voor zijn doen niet onaardig. Bij de receptie krijgen we van Arie en Cora de sleutelkaart voor de slaapcabine en bonnetjes voor het ontbijt van morgen vroeg. En dat is echt vroeg en wel tussen zes en zeven uur. De boot vertrekt slechts met tien minuten vertraging om 20:10 uur. Na de koffie (hier kunnen we  onze laatste Kuna’s kwijt) gaan wij al om 22:00 uur proberen te slapen. Het schip kreunt en steunt in al zijn voegen, zodat inslapen erg moelijk wordt. Pas als het wat stiller wordt, lukt het. Later in de nacht merken we dat de zee wilder wordt. Het schip deint meer en af en toe slaan de golven met een knal tegen het schip.

1. Jantien:
    10 juni 2022