Woensdag 8 juni 2022

8 juni 2022 - Split, Kroatië

Een rustdag vandaag. Wij maken er goed gebruik van om alle achterstallige verhalen bij te werken. Het echte hoogtepunt van de dag is om 17:00 uur gepland. Ons is gevraagd om onze camper zo ver mogelijk naar achteren te verplaatsen. Er moet een vrachtwagen van maar liefst 12 mtr lengte bij ons op de hoek een bocht maken. Ze hebben van te voren alles uitgemeten. Het wordt wat later, maar dan kan het “feest” beginnen. De chauffeur is heel behendig en hij wordt door de meesturende assen een handje geholpen. Zo hoeft hij maar een keer te steken om de hele bocht te halen.

220608 zwaar transport V220608 zwaar transport IV220608 zwaar transport I

Wel moet er een jong boompje omgebogen worden voor de spiegel.

220608 zwaar transport VI 220608 zwaar transport II 220608 zwaar transport III

Het huisje dat vervoerd wordt, staat op het strand niet zo maar op zijn plaats. Er staat een parasol in de weg. Eigenlijk is dus niet alles goed uitgemeten. Met man en macht en een paar banken om op te staan om zo meer lengte te krijgen, lukt het de mannen om die pararol uit de buis omhoog te krijgen. Dan kan het uiteindelijke hijswerk beginnen. De vrachtwagen komt helemaal achteruit terug gereden en kan met één keer steken zijn weg vervolgen. In de nacht gaat het stevig regenen.

1. Jantien:
    10 juni 2022