Vrijdag 10 juni 2022

10 juni 2022 - Pineto, Italië

Toch hebben we aardig wat geslapen. Net voor de wekker gaat, zijn we wakker. Het ontbijt ziet er prima uit. Als we dat op hebben, zien we het vaste land bij Ancona in zicht komen. Ellen gaat naar de hut en Paul gaat proberen wat te filmen en fotograferen.

220611 ontbijt220610 Ancona

Als hij terug komt, gaan we samen naar de receptie om de sleutelkaart af te geven. We wachten met de anderen die bij dezelfde uitgang staan, tot we het autodek op mogen. We zijn nog maar net in de camper of we moeten rijden. Jammer genoeg moeten we bij de afrit van degenen die boven staan, stoppen. Die gaan voor. De laatste auto heeft pech, kan niet gestart worden en wordt door een aantal bemanningsleden naar buiten geduwd, waar hij flink in de weg staat

220610 Marco Polo

als wij ons rondje moeten rijden om in de rij te gaan staan. Nu kun je ook goed de naam van het schip lezen. Wij volgen onze navigatie om naar de kustweg te gaan. Wat een slechte wegen heeft Ancona. Zoek het asfalt tussen de gaten om te kunnen rijden. Geen wonder dat er van alles lostrilt in de camper. We vinden de goede route en kunnen in Porto Potenza bij de supermarkt waar we onze koelkast weer vullen en op de parkeerplaats onze koffie drinken. Dan gaan we op zoek naar de parkeerplaats in San Benedetto del Tronto. Deze ligt achter de spoorlijn. Ondanks dat onze hoogte vermeld staat in de navigatie, wil deze ons door poortjes onder de spoorlijn door hebben van 2,80 m. Dat lukt dus niet met 3 m. Keren is in die nauwe straten ook al zo’n lekker ding. Eindelijk vinden we een poort van 4,5 m. Hoera wij er onderdoor. Blijkt aan het eind dat er weer een poort met 2,8 m zit. Dan geven we het op. Jammer van de historische binnenstad en de beeldententoonstelling. In het volgende dorp vinden we langs de kant van de weg een parkeerplaats waar we de rest van de koffie opdrinken en ons brood opeten. We hebben een extra beschrijving meegekregen voor een route om daar wel goed onder de spoorlijn te komen en zowaar de navigatie volgt deze ook.

220610 camping

Tegen 3 uur staan we op een overdekte camping aan de Adriatische kust in Pineto. Heel bijzonder is wel dat zelfs door het doek heen er satellietontvangst is en we dus gewoon tv kunnen kijken. Alleen de zon ontbreekt nog. Maar tegen de avond zien we die ook nog komen. We krijgen dan ook het bericht dat één équipe onderweg gestrand is met autopech. Ze mogen bij de garage overnachten.

1. Maaike:
    12 juni 2022